- Home/
- Advertorials/
- Juli 2021/
- Matrix vernieuwt en is nóg exclusiever
Matrix vernieuwt en is nóg exclusiever
Matrix heeft een duidelijke missie; het wil het meest inclusieve haarverzorgingsen kleurmerk in de professionele markt zijn. Na veertig jaar maakt Matrix een grote, nieuwe stap om die missie verder te brengen. Daar ging het merk een bijzondere samenwerking voor aan met drie Matrix artists.
De samenleving wordt steeds diverser. Daarom is het belangrijker dan ooit om ervoor te zorgen dat aan ieders haarverzorgingsbehoeften wordt voldaan, vindt Matrix. Om deze reden heeft het merk een hair diversity matrix geïntroduceerd: een scorekaart die bestaat uit vier belangrijke dimensies om ervoor te zorgen dat de producten en educatie van Matrix voldoen aan de unieke behoeften van elk haartype. Zodat elke klant met vertrouwen geknipt, gekleurd en gestyled kan worden. De hair diversity matrix houdt rekening met:
- alle kleurhoogtes: van donker naar licht;
- alle natuurlijk onderliggende pigmenten: van rood naar geel;
- alle diameters: van fijn tot grof;
- alle patronen: van recht tot kroes.
Diversiteit klanten én kappers
Matrix maakt zich niet alleen sterk voor de diversiteit van de klanten in jouw stoel, maar ook voor de diversiteit van alle kappers. Matrix verwelkomt met trots kappers van alle leeftijden, achtergronden en niveaus in een community waar ze de tools, innovatie en educatie krijgen om hun zelfvertrouwen op te bouwen en alles uit zichzelf te halen op creatief en professioneel vlak. Om die diversiteit te vieren, sloeg het merk de handen ineen met drie – heel verschillende – artists, voor de productie van een speciale collectie. Samen maakten ze zes krachtige, authentieke beelden die uitdragen waar het bij Matrix om gaat: kleur, optimisme en inclusiviteit!
“Elke klant helpen”
Floor Mulder is een van de artists die meewerkte aan de authentieke beelden. Ze is co-owner van The Color Amsterdam en Color Director van The Color Salons. Kleuren is haar specialiteit. Ze zegt: “Met de kleuren van Matrix kan ik oneindig variëren en kan ik de kleur helemaal afstemmen op de klant. Het zijn echt tailor-made kleuren. The Color en Matrix delen dezelfde visie over inclusiviteit: iedereen verdient het om een mooie haarkleur te krijgen.”
“Dare to dream”
Ook Eduard Meijerink werkte mee aan de collectie. Als co-founder van Velvet Monkey is zijn wens met producten te werken die passen bij de visie van Velvet Monkey. “De slogan ‘Dare to dream’ hebben Matrix en ik gemeen. Daar geloof ik heilig in. Met de kleuren van Matrix kan ik helemaal mijn creativiteit kwijt. Ik kan custom design colors maken, die goed aansluiten bij onze filosofie. Matrix is inclusief en dat is ook voor onze salon superbelangrijk. We willen elke klant, met elk type haar kunnen helpen. Daarom past Matrix zo goed bij ons.
“Haarkwaliteit blijft goed”
Floor Schellekens is eigenaar van Hair on the FLOOR. “Net als Matrix vind ik het belangrijk dat de kwaliteit van het haar altijd goed blijft. Tegenwoordig zitten in alle kleurproducten van Matrix een Bonder Inside. Zo voelt het haar na het ontkleuren nog steeds supergoed aan. Met de kleuren van Matrix kan ik alle kanten op. Ik kan alles maken wat ik wil. En nog belangrijker: ik kan alles maken wat mijn klant graag wil.”
- Fotograaf: Ruben de Wilde
- Fotograaf assistent: Alex Sidorov
- Make-up: Vanessa Chan
- Styling: Lea Wilbrand
- Styling assistent: Antonia Naemi
- Video: Tom Lammerse
- Art-directie & productie: L’Elue Collectif
Voor meer informatie: Matrix Matrix.com