Lekker_ouderwets_column_Kill_ANKO

(Deze column schreef ik net nadat ik, op mijn telefoon, iets te veel geld had uitgegeven aan nutteloze spullen waarvan ik dacht ze écht nodig te hebben.)

Uit talloze onderzoeken blijkt dat de overvloed aan digitale marketingprikkels, je vergelijken met onrealistische rolmodellen op socialmediaplatforms en de constante druk om ‘online’ te zijn, onze mentale gezondheid geen goed doen. Tegelijkertijd zien we dat mensen juist meer behoefte krijgen aan echtheid, aan face-to-faceverbindingen en aan een digitale detox.

En waar vind je een betere offline connectie dan in de kappersstoel?! De plek waar zowel kapper als klant hun verhalen delen, echt aandacht hebben voor elkaar en zich gezien, gehoord en gewaardeerd voelen.

I know, ik klink misschien ouderwets, maar ik geloof heilig in de kracht van de meest authentieke marketingvorm: ‘mond-tot-mondreclame’. Geen algoritme of online campagne (hoe slim ook) kan op tegen de oprechte aanbeveling van een stralend tevreden klant uit jouw salon.

Marketing draait niet alleen om data en analyses. Het gaat vooral om duurzame relaties opbouwen. Om vertrouwen, om échte verhalen en warme aanbevelingen. Iedereen die jouw salon verlaat met een glimlach, kan die positieve ervaring doorvertellen. Dat is de kracht van menselijkheid in marketing. Vertrouw gerust op de nieuwste technologie, maar vergeet vooral de ouderwetse mond-tot-mondreclame niet — de eerlijkste marketing die er is! En daarvoor hoef je alleen maar je uiterste best te doen in dat wat je toch al met passie doet… Mensen mooi maken.