Global_artistic_Kevin_Morocconoil_color_advertorial_ANKO

Door Beautydistrict B.V.

“Probeer producten uit die jou aanspreken”

Moroccanoil – bekend van de arganolie – boekt grote successen. Niet alleen als het wereldwijd snelst groeiende haarverzorgingsmerk, maar ook vanwege het partnership met Eurovision. Kevin Hughes is Global Artistic Director, al sinds de oprichting in 2010 een bekend gezicht voor het merk, en betrokken bij de lancering van de kleurlijn Moroccanoil Professional Haircolor in 2022. Kevin deelt insights, trends en tips, en laat de keuze graag bij de stylist.

Nieuwe kleurlijn

Moroccanoil Professional Haircolor is een totaal nieuwe aanvulling op het bestaande succesvolle assortiment. De lijn is er dan ook niet zomaar gekomen. Kevin: “We hebben de kleurlijn zeer zorgvuldig ontwikkeld en altijd in intensief overleg met stylisten. Sommige andere kleurmerken bestaan al bijna 100 jaar, dus je moet wel echt iets nieuws bieden.”

Ultieme glans

De kracht zit in een gepatenteerde techniek, bestaande uit de bekende ArganID™️-technologie met een ProArganine-systeem dat de haarschubben opent, waardoor zowel kleur-pigmenten als de verzorgende arganolie tot diep in de cortex kunnen dringen. Kevin: “Het meest onder-scheidende van onze kleurlijn is de ultieme glans die het haar krijgt, maar ook het lange behoud van de kleur.”

Trends in kleur

Kevin verwacht dat mensen in de toekomst steeds sneller van haarkleur willen veranderen. Dit zorgt voor een toename van de vraag om demi-permanente en semi-permanente haarkleur. “We hebben een tijd zeer levendige kleuren gehad, in 2024 zullen we juist weer meer gedempte, ‘smokey’ pasteltinten zien. Deze vervagen ook weer gemakkelijker.” Daarnaast signaleert Kevin een andere trend: “Stylisten kunnen nu steeds beter kleuren mét dimensie, met een mooier, natuurlijker resultaat.”

Gratis educatie

Goede educatie is bij Moroccanoil altijd een zeer sterke pijler geweest en gebleven. Kevin: “We kunnen nog zoveel vertellen of aantonen, een stylist wil gewoon voelen en zien wat de producten doen. Elke kleurlijn is verschillend in mengverhouding, timing, kleurverzadiging; het technische aspect is dus erg belangrijk. Beautydistrict biedt deze educatie ruimschoots aan via www.beautydistrict.nl. Demonstraties worden gratis verzorgd en voor uitgebreidere kleurtrainingen bij bestaande partners kan een speciaal puntensysteem worden ingezet, waardoor het je niets extra’s kost.”

Tips van Kevin voor jou als haarstylist en/of ondernemer in de salon

  • Geef het inwerkproces goed de tijd en volg de instructies op de verpakking, pas als je het een keer geprobeerd hebt kun je je eigen draai eraan geven.
  • Geef nieuwe merken en producten een kans, probeer het uit. Het is helemaal niet gek om bijvoorbeeld de permanente lijn van het ene merk, en de demi-permanente lijn van het andere merk te hebben. Het gaat erom wat goed voelt voor jou!
  • Fotografeer je (kleur)stijlen op een professionele manier en hang het op in je salon. Dit creëert al snel een gesprek van de klant met jou. Het brengt je klant op ideeën en het laat zien wat jij aan kwaliteit en professionaliteit in huis hebt.
  • Maak daarnaast gebruik van shelf talkers, bijvoorbeeld van een mannelijk model met blond haar of een vrouw met een prachtige balayage.

Moroccanoil Professional Haircolor is verkrijgbaar bij Beautydistrict.
Neem contact op met de afdeling Sales Support via +31 (0)85 – 489 6333, www.beautydistrict.nl of info@beautydistrict.nl.
Volg Beautydistrict ook op Instagram: @beautydistrictlab.