oktober 2018 Bijzondere kappers Mijn schaar is mijn samuraizwaard Gewapend met niet veel meer dan haar kappersschaar trok Michelle van Coeverden de hele wereld over om mensen op holistische wijze te knippen. In kleine... Marketing Het verhaal van biologische hennaproducten Ook Dianne te Mebel vindt dat bij marketing de basis moet kloppen. Zij verkoopt met succes zelfontwikkelde hennakleuringsproducten. Columns Het staartje van Wolfgang: groene kappers Wolfgang Peppmeier is een begrip in de kappersbranche. Hij is hét gezicht van vakblad Tophair. Wolfgang rijdt door het land in zijn Peppmobiel en met ... Gespiegeld Klappen krijgen & terugslaan Ondernemers Michel Vat en Nicole Lemsom zijn beiden een lange periode uit de running geweest. Michel kreeg begin 2017 een ernstig ongeluk tijdens zijn... Columns Fit-hype of blijvende trend? Marian Kaak is hoofdredacteur en uitgever van onder andere Coiffure Media. Ze werkt al vele jaren met en voor kappers en kent de internationale kappersbranche... Advertorials Feit of fabel? Hoe hoger de wattage van een föhn, hoe sneller je het haar droogt. In advertenties over haarstylingsproducten zie je altijd de beste productkenmerken op een rij. Ieder merk claimt de beste specificaties te hebben, m welke... Waar lig je wakker van? Help, ik krijg een spookfactuur Heb je een factuur ontvangen waar je je twijfels over hebt? Of een factuur waarbij je je gegevens moet controleren en bevestigen? Grote kans dat je te... Marketing Heb jij je salon al aangemeld bij Google? Hoe makkelijk is het voor (potentiële) klanten om een afspraak bij jouw salon te maken? Een eerste stap is om je aan te melden bij Google Mijn Bedrijf... Aan de leiding Training Ziekte & Verzuim Als je met personeel werkt, is je team het grootste kapitaal van je bedrijf. Zonder hen geen blije klanten, geen omzet, geen succesvolle salon. Helaas... Marketing Storytelling: vertel jouw groene verhaal Duurzaam, diervriendelijk of mensvriendelijk werken doe je natuurlijk om de wereld een stukje beter te maken. Maar het kan je ook helpen om meer klanten... Columns Duurzaamheid Dennis en Danielle Kil zijn de eigenaren van KIL&SANT. Een creatief bedrijf dat zich richt op het creëren van tribes, culturen, identiteiten en concepten... ANKO in Den Haag Een gezonde toekomst van de kappersbranche… vraagt om aandacht voor onderwijs ‘De jeugd heeft de toekomst’. Het mag een cliché zijn, maar het is natuurlijk wel hartstikke waar. Een gezonde toekomst voor de Nederlandse kappersbranche... Kapper en Maatschappij De groene pioniers van de kappersbranche Net als heel veel andere bedrijfstakken staat de kappersbranche voor de uitdaging om te verduurzamen. Voor velen is dat nog even zoeken; hoe dan precies... Branche & Inspiratie Moet een wijntje bij de kapper kunnen? De discussie of een wijntje bij de kapper wel of niet mag is al een paar jaar gaande. Als het aan de VVD ligt wordt het mogelijk dat kappers een biertje...